07.08.2025
Powiatowy Lekarz Weterynarii poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- praca od poniedziałku do piątku,
- praca w siedzibie inspektoratu i reprezentowanie urzędu na zewnątrz,
- praca przy komputerze,
- praca w zespole,
- budynek piętrowy bez windy,
- brak podjazdów, toalety nieprzystosowane dla osób niepłnosprawnych.
Zakres zadań
- Opracowuje projekty aktów administarcyjnych (decyzji, postanowień, zarządzeń) w celu ich wydania w sprawach administaryjnych, należącej do kompetencji PIW i PLW.
- Weryfikuje i opiniuje projekty pism, umów i porozumień zawieranych przez PLW.
- Udziela pracownikom Inspektoratu wskazówek dotyczących możliwości zastosowania konkretnych procedur prawnych.
- Wydaje opinie i interpretacje prawne na potrzeby PLW i pracowników Inspektoratu.
- Informuje o zmianach w obowiązujących przepisach prawnych oraz o wprowadzeniu nowych.
- Reprezentuje Powiatowego Lekarza Weterynarii w postępowaniach przed sądami i organami.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego obsługa prawna organów administracji publicznej
- Ukończona aplikacja radcowska i wpis na listę radców prawnych
- Znajomość ustawy Kodeks postępowania administaryjnego, ustawy o służbie cywilnej wraz z aktami wykonawczymi, ustawy o finansach publicznych, prawa weterynaryjnego, prawa pracy
- Znajomość zagadnień związanych z tworzeniem prawa, w tym źródeł prawa i zasad techniki prawodawczej
- Wiedza o funkcjonowaniu administracji publicznej i znajomość procedur administacyjnych
- Umiejętność negocjacji i argumentowania
- Umiejętność analitycznego i logicznego myślenia
- Dobra organizacja własnej pracy
- Rzetelność, systematyczność i terminowość
- Umiejętność pracy w zespole
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość problematyki związanej z weterynarią
Podobne oferty:
Radca Prawny
Zakres obowiązków : Kompleksowe wsparcie w działaniach Władz Uczelni oraz pracowników, Sporządzanie opinii prawnych, projektów umów, regulaminów, pism procesowych, Dbałość o prawidłowy obieg dokumentów, Monitorowanie zmian w prawie, w szczególności...
Więcej informacjiFirma: Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu
Lokalizacja: dolnośląskie / Wrocław, Śródmieście
Data publikacji: wczoraj
Specjalista ds. Legislacji i Obsługi Prawnej
opiniowanie i opracowywanie projektów aktów prawnych (wewnętrznych i zewnętrznych), nadzór nad legislacyjną i redakcyjną zgodnością dokumentów przygotowywanych przez Spółkę, koordynowanie przygotowania opinii i stanowisk Spółki oraz spółek z Grupy...
Więcej informacjiFirma: Klient portalu Praca.pl
Lokalizacja: mazowieckie / Warszawa
Data publikacji: 2025-08-10
Radca prawny
Warunki pracy Praca na II piętrze , wejście schodami, brak windy. Praca przy komputerze. Praca siedząca. Zakres zadań udziela porad prawnych pracownikom w zakresie niezbędnym dla prawidłowego funkcjonowania Inspektoratu; sporządza opinie prawne w sprawach...
Więcej informacjiFirma: Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej we Wrocławiu
Lokalizacja: dolnośląskie / Wrocław
Data publikacji: 2025-08-10