Inspektor wojewódzki

04.07.2025

Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Wrocław
Ogłoszenie o naborze Nr 153491

Warunki pracy


  • Stanowisko pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych budynku Dolnoślaskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu przy ul. Powstańców Warszawy 1. Budynek Urzędu wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
  • Wejście do Urzędu wyposażone jest w podjazd.
  • Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie.
  • Obsługa urządzeń wielofunkcyjnych (np. drukarka, ksero, fax).
  • Permanentna obsługa klientów zewnętrznych.

Zakres zadań

  • nadzoruje realizację zadań przez jednostki samorządu terytorialnego z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych, rejestracji zdarzeń stanu cywilnego, zmiany imienia i nazwiska oraz udostępnienia danych osobowych,
  • prowadzi postępowania administracyjne w Il instancji z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych, rejestracji zdarzeń stanu cywilnego, zmiany imienia i nazwiska oraz udostępnienia danych osobowych,
  • prowadzi postępowania administracyjne w I instancji z zakresu rejestracji zdarzeń stanu cywilnego, zmiany imienia i nazwiska,
  • prowadzi sprawy dotyczące skarg na decyzje wydane w Il instancji dotyczące ewidencji ludności, dowodów osobistych, rejestracji zdarzeń stanu cywilnego, zmiany imienia i nazwiska oraz udostępnienia danych osobowych,
  • współpracuje z właściwymi organami administracji publicznej przy weryfikacji danych z list wyborców.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne
  • znajomość ustawy o ewidencji ludności
  • znajomość ustawy o dowodach osobistych
  • znajomość ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego
  • znajomość ustawy o zmianie imienia i nazwiska
  • znajomość KPA
  • znajomość Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego
  • umiejętność analitycznego myślenia - poziom przeciętny
  • umiejętność organizacji pracy - poziom przeciętny
  • umiejętność komunikacji pisemnej - poziom wysoki
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

Podobne oferty:

Asystent sędziego

Zakres obowiązków jest opisany w Rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 8 listopada 2012 r. w sprawie czynności asystentów sędziów. Wymagania konieczne: Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat) Wymagania inne: Ukończenie studiów wyższych na...

Więcej informacji

Firma: Sąd Rejonowy w Nysie

Lokalizacja: opolskie / Nysa

Data publikacji: 2025-07-01

Referent prawny

Warunki pracy Praca biurowa w urzędzie, praca przy komputerze i obsługa innych urządzeń biurowych. Siedziba urzędu mieści się w budynku na II piętrze. Zakres zadań obsługa prawna inspektoratu prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie...

Więcej informacji

Firma: Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego dla miasta Opola

Lokalizacja: opolskie / Opole

Data publikacji: 2025-07-01

Asystent sędziego - staż asystencki

WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW ZNAJDUJE SIĘ NA STRONIE INTERNETOWEJ SĄDUSZCZECIN-CENTRUM.SR.GOV.PL Wymagania konieczne: Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat), prawnicze Wymagania inne: WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW ZNAJDUJE SIĘ NA STRONIE INTERNETOWEJ...

Więcej informacji

Firma: SĄD REJONOWY SZCZECIN - CENTRUM W SZCZECINIE

Lokalizacja: zachodniopomorskie / Szczecin

Data publikacji: 2025-06-30