pt Sie 2020
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki pracyWarunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
•obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne, mailowe
•krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe – kilka razy w roku
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
•węzły sanitarne w przestrzeni ogólnodostępnej przystosowane dla osób niepełnosprawnych (na parterze - 2 szt., na I piętrze - 2 szt.)
•winda dostosowana do szczególnych potrzeb osób niepełnosprawnych
•wejście do obiektu od strony pl. Trzech Krzyży przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo
•ciągi komunikacyjne przystosowane do szczególnych potrzeb osób niepełnosprawnych
•praca w pokoju wieloosobowym
•praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
Zakres zadań
- Zadanie 1: Prowadzenie obsługi procesu legislacyjnego: •zgłaszanie propozycji do wykazów prac legislacyjnych prowadzonych przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów prowadzenie i udostępnianie wykazu prac legislacyjnych Ministra •opracowywanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części •opracowywanie projektów aktów prawnych wewnętrznie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo •opracowywanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo •opracowywanie/ aktualizowanie projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów regulujących funkcjonowanie komitetów/ zespołów grup roboczych •opiniowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części •opiniowanie projektów aktów prawnych wewnętrznie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo •opiniowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo •opiniowanie projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów regulujących funkcjonowanie komitetów/ zespołów grup roboczych •uzgadnianie i konsultowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych z właściwymi komórkami Ministerstwa, organami i instytucjami •reprezentowanie Ministra w pracach nad projektami aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych (w tym: udział w posiedzeniach konferencji uzgodnieniowych, Komisji Prawniczych, komitetów Rady Ministrów, Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego oraz w pracach parlamentarnych) •monitorowanie i prowadzenie sprawozdawczości z procesu legislacyjnego nad poszczególnymi projektami kierowanie do ogłoszenia aktów normatywnych i innych aktów prawnych podlegających ogłoszeniu w Dzienniku Ustaw oraz Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski"
- Zadanie 2: Dokonywanie analiz prawnych •udzielanie porad prawnych •sporządzanie opinii prawnych •opracowywanie/ opiniowanie wzorów umów, porozumień, dokumentów •opracowywanie/ opiniowanie projektów umów, porozumień, dokumentów •przygotowywanie projektów opinii/ wyjaśnień/ interpretacji/ oceny •doradztwo prawne podczas spotkań z podmiotami zewnętrznymi (w tym: udział w negocjacjach)
- Zadanie 3: Prowadzenie postępowań administracyjnych i pozaadministracyjnych •opiniowanie projektów decyzji, postanowień w postępowaniu administracyjnym •opiniowanie projektów zażaleń, odwołań w postępowaniu administracyjnym •opiniowanie projektów rozstrzygnięć wydawanych w toku procedury odwoławczej
- Zadanie 4: Udział w postępowaniach przed organami Unii Europejskiej •przygotowywanie dokumentów inicjujących postępowanie (m.in. notyfikacja) •formułowanie stanowisk (m.in. sporządzanie odpowiedzi na zarzuty formalne i uzasadnioną opinię) •opiniowanie stanowisk
- Zadanie 5: Monitorowanie stanu prawnego i orzecznictwa oraz standardów/rekomendacji/ wytycznych/ opinii, etc. •analizowanie aktualnego stanu prawnego, orzecznictwa i poglądów doktryny/ standardów/ rekomendacji/ wytycznych/ opinii •analizowanie planowanych zmian prawnych •tworzenie bazy wiedzy •przekazywanie informacji zainteresowanym •monitorowanie baz np. m.in.: bazy Elektronicznego Systemu Transpozycji Prawa Europejskiego (e-step) •zgłaszanie propozycji przepisów krajowych do oceny i notyfikacji do instytucji Unii Europejskiej
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego związanego z opracowywaniem aktów prawnych
- znajomość przepisów krajowych oraz unijnych z zakresu efektywności energetycznej budynków, prawa budowlanego w szczególności w zakresie: szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego w odniesieniu do analizy możliwości racjonalnego wykorzystania wysokoefektywnych systemów alternatywnych zaopatrzenia w energię i ciepło oraz w odniesieniu do charakterystyki energetycznej budynku; warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, w zakresie oszczędności energii i izolacyjności cieplnej;
- znajomość procesu legislacyjnego,
- wiedza z zakresu ochrony środowiska (w szczególności w zakresie ochrony powietrza, gospodarki niskoemisyjnej, efektywności energetycznej budynków)
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, rzetelność
- myślenie analityczne
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe