Główny specjalista

28.04.2025

Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 151249

Warunki pracy

- praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,


- praca pod presją czasu,


- kontakt z klientem zewnętrznym,


- budynek dostosowany architektonicznie do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Zakres zadań

  • Przygotowuje projekty stanowisk i opinii z zakresu interpretacji przepisów oraz stosowania prawa w zakresie gospodarki finansowej jednostek podległych i nadzorowanych przez Ministra Sprawiedliwości.
  • Przygotowuje projekty aktów prawnych w zakresie objętym właściwością Departamentu oraz opracowuje stanowiska i opinie do projektów aktów prawnych (w tym również prace związane z uzgodnieniami wewnątrzresortowymi i międzyresortowymi) przedkładane przez inne jednostki, w tym podległe lub nadzorowane przez Ministra Sprawiedliwości oraz jednostki organizacyjne resortu sprawiedliwości.
  • Opiniuje projekty aktów normatywnych przedstawianych Ministrowi Sprawiedliwości przez inne podmioty w aspekcie skutków finansowych projektowanych regulacji dla budżetu resortu oraz ustala na wniosek innych departamentów i biur skutki finansowe projektowanych aktów normatywnych.
  • Opracowuje analizy, raporty, zestawienia, sprawozdania, uzasadnienia i informacje dotyczące obszaru szeroko rozumianej gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych resortu sprawiedliwości oraz budżetu państwa w częściach podległych Ministrowi Sprawiedliwości, dla potrzeb sprawowania przez Ministra Sprawiedliwości nadzoru i kontroli nad całością gospodarki finansowej podległych jednostek organizacyjnych, jak również dokonuje weryfikacji tego rodzaju materiałów opracowanych przez inne podmioty.
  • Przygotowuje projekty odpowiedzi na interpelacje, zapytania poselskie, oświadczenia senatorskie, zapytania dziennikarskie, zapytania Najwyższej Izby Kontroli, opracowuje projekty stanowisk (np. notatki urzędowe, opinie) w sprawach z zakresu finansów publicznych i gospodarki finansowej jednostek wymiaru sprawiedliwości w celu przedstawienia zainteresowanym podmiotom rzetelnych informacji.
  • Przygotowuje wystąpienia Ministra Sprawiedliwości oraz departamentu wykonującego funkcje dysponenta części budżetowych w zakresie sprawowanego nadzoru i kontroli nad całością gospodarki finansowej podległych jednostek organizacyjnych.
  • Sporządza wytyczne do projektu budżetu oraz informacje o kwotach dochodów i wydatków w częściach, w których dysponentem jest Minister Sprawiedliwości dla jednostek sądownictwa powszechnego oraz podległych lub nadzorowanych jednostek organizacyjnych.
  • Opiniuje wnioski: o powołanie i odwołanie dyrektorów sądów, podwyższenie wynagrodzenia zasadniczego, przyznanie dodatków specjalnych z tytułu okresowego zwiększenia obowiązków lub zadań oraz nagród za szczególne osiągnięcia w pracy dla dyrektorów sądów i ich zastępców oraz opiniuje wnioski dotyczące wyznaczenia osób upoważnionych do wykonywania obowiązków dyrektorów sądów podczas ich nieobecności.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z opracowywaniem aktów prawnych lub opinii prawnych
  • Znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych oraz aktów wydanych na jej podstawie
  • Znajomość zasad procesu legislacji
  • Umiejętność posługiwania się komputerem i pracy w środowisku MS Office
  • Umiejętność sporządzania opinii prawnych, notatek, raportów, analiz
  • Doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, myślenie analityczne, otwartość na zmiany, pozytywne podejście do klienta, radzenie sobie z presją, umiejętność współpracy, zorientowanie na osiąganie celów
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Wykształcenie podyplomowe z zakresu zarządzania finansami
  • Szkolenie z procedur opracowywania i wykonywania budżetu państwa

Podobne oferty:

Asystent Sędziego

I. Miejsce świadczenia pracy: ul. Czerniakowska 100, al. „Solidarności” 127, ul. Przyokopowa 33, ul. Płocka 9, ul. Płocka 5a II. Liczba wolnych miejsc na umowę na czas określony: 41 III. Terminy konkursu: I etap – weryfikacja wymogów formalnych:...

Więcej informacji

Firma: SĄD OKRĘGOWY W WARSZAWIE

Lokalizacja: mazowieckie / Warszawa

Data publikacji: wczoraj

Specjalista ds. Compliance

Monitorowanie zmian w przepisach prawa, ich analiza oraz wdrażanie niezbędnych zmian w procesach i dokumentacji firmy (ustawy, rozporządzenia, uchwały organów nadzorczych). Zarządzanie ryzykiem braku zgodności, odpowiedzialność za przestrzeganie...

Więcej informacji

Firma: Zachodniopomorska SKOK

Lokalizacja: zachodniopomorskie / Szczecin

Data publikacji: wczoraj

Specjalista ds. Prawnych

OPIS STANOWISKA pisanie pozwów, wniosków i innych pism procesowych obsługa prawna organów spółki tworzenie i nadzorowanie umów (umowy najmu, sprzedaży itd.) reprezentowanie firmy przed sądami przygotowywanie wewnętrznych aktów prawnych oraz nadzór nad ich...

Więcej informacji

Firma: Primost Południe Sp. z o.o.

Lokalizacja: śląskie / Będzin

Data publikacji: 2025-04-30