28.04.2025
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,
- praca pod presją czasu,
- kontakt z klientem zewnętrznym,
- budynek dostosowany architektonicznie do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Przygotowuje projekty stanowisk i opinii z zakresu interpretacji przepisów oraz stosowania prawa w zakresie gospodarki finansowej jednostek podległych i nadzorowanych przez Ministra Sprawiedliwości.
- Przygotowuje projekty aktów prawnych w zakresie objętym właściwością Departamentu oraz opracowuje stanowiska i opinie do projektów aktów prawnych (w tym również prace związane z uzgodnieniami wewnątrzresortowymi i międzyresortowymi) przedkładane przez inne jednostki, w tym podległe lub nadzorowane przez Ministra Sprawiedliwości oraz jednostki organizacyjne resortu sprawiedliwości.
- Opiniuje projekty aktów normatywnych przedstawianych Ministrowi Sprawiedliwości przez inne podmioty w aspekcie skutków finansowych projektowanych regulacji dla budżetu resortu oraz ustala na wniosek innych departamentów i biur skutki finansowe projektowanych aktów normatywnych.
- Opracowuje analizy, raporty, zestawienia, sprawozdania, uzasadnienia i informacje dotyczące obszaru szeroko rozumianej gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych resortu sprawiedliwości oraz budżetu państwa w częściach podległych Ministrowi Sprawiedliwości, dla potrzeb sprawowania przez Ministra Sprawiedliwości nadzoru i kontroli nad całością gospodarki finansowej podległych jednostek organizacyjnych, jak również dokonuje weryfikacji tego rodzaju materiałów opracowanych przez inne podmioty.
- Przygotowuje projekty odpowiedzi na interpelacje, zapytania poselskie, oświadczenia senatorskie, zapytania dziennikarskie, zapytania Najwyższej Izby Kontroli, opracowuje projekty stanowisk (np. notatki urzędowe, opinie) w sprawach z zakresu finansów publicznych i gospodarki finansowej jednostek wymiaru sprawiedliwości w celu przedstawienia zainteresowanym podmiotom rzetelnych informacji.
- Przygotowuje wystąpienia Ministra Sprawiedliwości oraz departamentu wykonującego funkcje dysponenta części budżetowych w zakresie sprawowanego nadzoru i kontroli nad całością gospodarki finansowej podległych jednostek organizacyjnych.
- Sporządza wytyczne do projektu budżetu oraz informacje o kwotach dochodów i wydatków w częściach, w których dysponentem jest Minister Sprawiedliwości dla jednostek sądownictwa powszechnego oraz podległych lub nadzorowanych jednostek organizacyjnych.
- Opiniuje wnioski: o powołanie i odwołanie dyrektorów sądów, podwyższenie wynagrodzenia zasadniczego, przyznanie dodatków specjalnych z tytułu okresowego zwiększenia obowiązków lub zadań oraz nagród za szczególne osiągnięcia w pracy dla dyrektorów sądów i ich zastępców oraz opiniuje wnioski dotyczące wyznaczenia osób upoważnionych do wykonywania obowiązków dyrektorów sądów podczas ich nieobecności.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z opracowywaniem aktów prawnych lub opinii prawnych
- Znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych oraz aktów wydanych na jej podstawie
- Znajomość zasad procesu legislacji
- Umiejętność posługiwania się komputerem i pracy w środowisku MS Office
- Umiejętność sporządzania opinii prawnych, notatek, raportów, analiz
- Doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, myślenie analityczne, otwartość na zmiany, pozytywne podejście do klienta, radzenie sobie z presją, umiejętność współpracy, zorientowanie na osiąganie celów
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Wykształcenie podyplomowe z zakresu zarządzania finansami
- Szkolenie z procedur opracowywania i wykonywania budżetu państwa
Podobne oferty:
Asystent Sędziego
I. Miejsce świadczenia pracy: ul. Czerniakowska 100, al. „Solidarności” 127, ul. Przyokopowa 33, ul. Płocka 9, ul. Płocka 5a II. Liczba wolnych miejsc na umowę na czas określony: 41 III. Terminy konkursu: I etap – weryfikacja wymogów formalnych:...
Więcej informacjiFirma: SĄD OKRĘGOWY W WARSZAWIE
Lokalizacja: mazowieckie / Warszawa
Data publikacji: wczoraj
Specjalista ds. Compliance
Monitorowanie zmian w przepisach prawa, ich analiza oraz wdrażanie niezbędnych zmian w procesach i dokumentacji firmy (ustawy, rozporządzenia, uchwały organów nadzorczych). Zarządzanie ryzykiem braku zgodności, odpowiedzialność za przestrzeganie...
Więcej informacjiFirma: Zachodniopomorska SKOK
Lokalizacja: zachodniopomorskie / Szczecin
Data publikacji: wczoraj
Specjalista ds. Prawnych
OPIS STANOWISKA pisanie pozwów, wniosków i innych pism procesowych obsługa prawna organów spółki tworzenie i nadzorowanie umów (umowy najmu, sprzedaży itd.) reprezentowanie firmy przed sądami przygotowywanie wewnętrznych aktów prawnych oraz nadzór nad ich...
Więcej informacjiFirma: Primost Południe Sp. z o.o.
Lokalizacja: śląskie / Będzin
Data publikacji: 2025-04-30