wt Maj 2020

Główny Urząd Statystyczny w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista do spraw legislacji
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 63392

Warunki pracy

–Praca administracyjno-biurowa.
–Zagrożenie korupcją.
–Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
–Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy wyposażone są w informację głosową oraz oznakowanie dla osób niewidomych, natomiast nie są dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich w zakresie usytuowania poręczy i tablicy przyzywowej. W budynku znajduje się 5 toalet przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
–Praca przy komputerze.

Zakres zadań

  • Opracowywanie projektów aktów normatywnych wydawanych z inicjatywy Prezesa GUS (ustaw, rozporządzeń Rady Ministrów, rozporządzeń Prezesa Rady Ministrów, zarządzeń wewnętrznych Prezesa GUS oraz zarządzeń Dyrektora Generalnego GUS) pod względem legislacyjnym i redakcyjnym, zgodnie z obowiązującymi zasadami techniki prawodawczej, w celu zapewnienia zgodności projektowanych aktów prawnych z zasadami techniki prawodawczej i obowiązującym systemem prawa.
  • Organizacja i prowadzenie procesu legislacyjnego aktów prawnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami regulującymi sposób opracowywania, uzgadniania i przyjmowania aktu prawnego, w zależności od jego rodzaju, w celu zapewnienia terminowości i jakości przebiegu procesu legislacyjnego.
  • Koordynowanie przygotowania stanowiska i opinii Prezesa GUS do projektów aktów prawnych nadsyłanych w ramach uzgodnień międzydziałowych lub niezgłoszonych w trybie oficjalnym, a mających wpływ na statystykę publiczną, w uzgodnieniu z właściwymi departamentami merytorycznymi, w celu przygotowania stanowiska GUS.
  • Monitorowanie projektów aktów prawnych zamieszczanych na stronie RCL lub na stronach internetowych (w BIP) ministerstw i urzędów centralnych w celu zapoznania się z dokumentami, które nie zostały nadesłane do zaopiniowania, a mogą być istotne dla statystyki publicznej i przygotowywanie informacji
  • Udział w spotkaniach, zgodnych z celem istnienia stanowiska, z instytucjami międzynarodowymi, rządowymi i pozarządowymi, w Sejmie, w Senacie, itp., w celu reprezentowania stanowiska Prezesa GUS.
  • Analizowanie unijnych dokumentów urzędowych, co wymaga znajomości jednego z roboczych języków Unii Europejskiej, w celu przygotowania informacji o nich na potrzeby służb statystyki publicznej.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze i ukończenie aplikacji legislacyjnej lub wyższe prawnicze i 4 lata doświadczenia zawodowego w pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
  • Znajomość ustawy o statystyce publicznej
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość przepisów związanych ze stanowieniem i ogłaszaniem prawa
  • Dokładna znajomość zasad techniki prawodawczej i umiejętność zastosowania ich w praktyce
  • Znajomość etapów rządowego procesu legislacyjnego
  • Umiejętność obsługi komputera (MS Office)
  • Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • Poszukiwanie informacji
  • Rzetelność
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Komunikacja pisemna
  • Komunikacja interpersonalna
  • Współpraca
  • Kreatywność
  • Myślenie analityczne
  • Orientacja na klienta/interesanta
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Doświadczenie zawodowe: 4 lata w pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych w komórkach prawnych administracji publicznej
  • Studia podyplomowe z zakresu prawa europejskiego
  • Znajomość jednego z języków roboczych UE na poziomie bardzo dobrym – B2
  • Znajomość organizacji służb statystyki publicznej
APLIKUJ TERAZ

Nowe ogłoszenia pracodawców

Budimex SA

Specjalista ds. administracyjno-prawnych

kujawsko-pomorskie / Świecie

Publikacja: śr Maj 2020

Do Twoich zadań należeć będzie: opracowywanie i opiniowanie prawnych warunków umów z kontrahentami oraz z dostawcami materiałów i usług, prowadzenie korespondencji z kontrahentami oraz z organami administracji, sprawowanie kontroli nad dokumentacją...

POZNAJ SZCZEGÓŁY

Budimex SA

Specjalista ds. administracyjno-prawnych

mazowieckie / Warszawa

Publikacja: wt Maj 2020

Do Twoich zadań należeć będzie: opracowywanie i opiniowanie prawnych warunków umów z kontrahentami oraz z dostawcami materiałów i usług, prowadzenie korespondencji z kontrahentami oraz z organami administracji, sprawowanie kontroli nad dokumentacją...

POZNAJ SZCZEGÓŁY

Apteki Gemini

Specjalista ds. prawnych w zespole zarządzania nieruchomościami

pomorskie / Gdańsk

Publikacja: pon Maj 2020

Zakres zadań: sporządzanie i weryfikacja umów najmu lokali użytkowych; prowadzenia negocjacji i uzgodnień dot. umów najmu; przygotowanie projektów dokumentów: pism, aneksów, porozumień niezbędnych do procesu sporządzania i negocjowania umów najmu;...

POZNAJ SZCZEGÓŁY