18.11.2025
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Zagrożenie korupcją.
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Recepcja główna, punkt podawczy korespondencji, punkt obsługi interesantów, sale do spotkań z interesantami znajdują się w głównej siedzibie MRPiPS przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 w Warszawie. Kancelaria Główna MRPiPS znajduje się w budynku przy ul. Brackiej 4 w Warszawie. Miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się w okolicy każdej nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Prawo wstępu z psem asystującym możliwe jest na teren każdej z nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Woda z miską do dyspozycji na recepcji budynków przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 oraz ul. Żurawiej 4a. Obiekt zlokalizowany przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z trzech budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Budynki A i C są w pełni dostępne i dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami i posiadają w szczególności: wejście do budynku na poziomie chodnika, automatyczne drzwi wejściowe, oznakowanie ułatwiające użytkowanie przez osoby słabowidzące, odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych, windy i platformy schodowe, łazienki dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nad wejściem do budynku znajduje się znacznik informacyjno-nawigacyjny TOTUPOINT ®. Znaczniki można znaleźć również przy salach konferencyjnych, przy wejściu na pierwsze piętro oraz na parkingu wewnętrznym. Budynek B jest częściowo dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z uwagi na konstrukcję budynku utrudnione jest poruszanie się w nim osób z niepełnosprawnościami. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy budynkiem B a budynkami A i C, wynika to z różnicy poziomów (cztery schody). Budynek B nie został wyposażony w znaczniki informacyjno- nawigacyjne TOTUPOINT®.
Zakres zadań
- Przygotowuje koncepcje rozwiązań instytucjonalnych i organizacyjnych w obszarze emerytur i rent z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz uprawnień inwalidów wojennych i wojskowych, ofiar wojny, kombatantów oraz osób represjonowanych.
- Inicjuje, przygotowuje i opiniuje projekty założeń, projekty ustaw, projekty aktów normatywnych niższego rzędu i innych dokumentów z zakresu emerytur i rent z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz uprawnień inwalidów wojennych i wojskowych, ofiar wojny, kombatantów oraz osób represjonowanych.
- Opracowuje projekty stanowisk Rządu dotyczące projektów ustaw kierowanych do Sejmu przez podmioty inne niż Rada Ministrów oraz uczestniczy w uzgodnieniach międzyresortowych.
- Opracowuje opinie do projektów aktów prawnych innych resortów i komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz do dokumentów rządowych.
- Opracowuje stanowiska Ministra w sprawach z zakresu emerytur i rent z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz uprawnień inwalidów wojennych i wojskowych, ofiar wojny, kombatantów oraz osób represjonowanych dla potrzeb postępowania toczącego się przed Trybunałem Konstytucyjnym.
- Udziela wyjaśnień i przedstawia stanowisko resortu w ramach prowadzenia spraw związanych z podległością Szefa Urzędu ds. Kombatantów i Osób Represjonowanych Ministrowi.
- Analizuje orzeczenia Sądu Najwyższego w zakresie działania Wydziału w celu ewentualnego proponowania zmian w obowiązujących przepisach.
- Udziela odpowiedzi i wyjaśnień o charakterze interpretacyjnym z zakresu emerytur i rent z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz uprawnień inwalidów wojennych i wojskowych, ofiar wojny, kombatantów oraz osób represjonowanych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze i ukończona aplikacja legislacyjna lub wyższe prawnicze i 4 lata pracy związanejz opracowywaniem aktów prawnych (w przypadku braku ukończonej aplikacji legislacyjnej)
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych (w przypadku braku ukończonej aplikacji legislacyjnej)
- Znajomość prawa ubezpieczeń społecznych, w szczególności w obszarze emerytur i rent z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz uprawnień inwalidów wojennych i wojskowych, ofiar wojny, kombatantów oraz osób represjonowanych
- Znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość przepisów określających tryb prowadzenia prac legislacyjnych
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Komunikatywność
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Podobne oferty:
Główny specjalista do spraw legislacji
Warunki pracy Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych: • węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy...
Więcej informacjiFirma: Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie
Lokalizacja: mazowieckie / Warszawa
Data publikacji: 2025-11-17
Referent prawny
Warunki pracy praca o charakterze administracyjno - biurowym, wykonywana w pozycji siedzącej, wymuszonej obsługa komputera powyżej 4 godzinyn dziennie oświetlenie dzienne i sztuczne stanowisko pracy wyposażone jest w komputer z monitorem ekranowym, drukarkę,...
Więcej informacjiFirma: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Szczecinie
Lokalizacja: zachodniopomorskie / Szczecin
Data publikacji: 2025-11-17
Specjalista
Warunki pracy Budynek Urzędu Transportu Kolejowego oraz jego wyposażenie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Budynek jest klimatyzowany. Praca administracyjno-biurowa. Narzędzia i materiały pracy: komputer, telefon, drukarka, skaner. Zagrożenie...
Więcej informacjiFirma: Urząd Transportu Kolejowego w Warszawie
Lokalizacja: mazowieckie / Warszawa
Data publikacji: 2025-11-13